MADAH PUISI CINTA BLOG

Oct 12, 2010 at 23:52 o\clock

Hati yang rindu

13 oct 2010

Hati ini masih rindu tentang itu...
Tentang kedamaian yang masih lagi belum kunjung tiba!
Keamanan yang masih meraba-raba...
Ketenangan yang entah bila bakal menjelma?!
Sampai bila...?
Aku masih menunggu....

 

 

Apr 1, 2010 at 16:02 o\clock

Dimanakah kasih sayang yang sebenar?

Siapa yang tahu fikiran dan perasaan hatiku ketika ini?
Perasaan yang tidak tentu arah!
Fikiran yang bercelaru cuba mencari seribu jawapan...

Dimanakah kedamaian sejati?
Dimanakah ketenangan abadi?
Dimanakah keadilan yang dicari?
Dimanakah kasih sayang murni?
Diduniakah?...... Disinikah? .......???

ATAU ....dishurga?!

Aku mulai sedar,  dunia adalah tempat persinggahan sementara!
Yang kekal adalah akhirat jua!
Kedamaian yang sebenar....
Ketenangan yang sebenar....
Keadilan yang sebenar......
Kasih sayang yang sebenar.....
Cuma ada si shurga sahaja!..... dishurga sahaja!!

Dan aku semakin sedar!

 

Mar 15, 2009 at 22:43 o\clock

Selamat datang madah puisi - puisi cinta 2009

Selamat datang madah puisi, puisi cinta 2009!
Akhirnya aku kembali lagi disini buat menulis apa2 yang terlintas dilubuk fikiran ku ini...

Kadang2 aku bertanya? 
Masih adakah madah cinta?
Masih adakah puisi cinta?
Masih adakah puisi terbaik?
Masih adakah cerpen terbaik?
Masih adakah cinta, kasih dan sayang?
Masih adakah ketulusan hati?
Masih adakah keluhuran jiwa?
Masih adakah...??????
Atau...

Yang tinggal hanyalah hati duit!?
Hati batu?
busuk hati?
Hati pedengki?
Jiwa kebendaan?
Pengikut hawa-nafsu setan?
Atau...atau...atau....!!!

Dimanakah shurga???!

Nov 15, 2007 at 01:38 o\clock

Ada pergi ada balik

Kenapalah ramai sangat manusia celaka didunia ini?
Dah tak ramai lagikah ...yang ada perasaan bertimbang-rasa?!

Masing2 sibuk pentingkan diri sendiri
Yang penting adalah wang dollar!
Kalau tulung orang lain pun kerana..
Ada pergi ada balik!

Dimanakah amal baik keikhlasan hati kerana Tuhan?
Apa dah jadi?

Aku rasa ajaran sesat sudah semakin berleluasa!
Ajaran pentingkan hawa-nafsu semakin menjadi-jadi!
Hidup hanya sekali
Amalan inti agama menjadi baik bertaqwa ...
Oooohhhh..itu nanti dulu!
Itu sudah tidak penting lagi
Asalkan kita percaya...
Tuhan itu amat pengasih lagi pengampun!
Itu sudah cukup menyelamatkan kita!
Nah!...itu dia!
Tak tahulah apa yang nak jadi...???

Jul 9, 2007 at 00:29 o\clock

Puisi cinta masih lemah

PUISI CINTA MASIH LEMAH

Aku masih belum bolih menulis lagi!
Terlalu sibuk!


Arus kehidupan semakin menekan dan membebankan
Harga barangan semakin meningkat akibat cukai GST 7%..!
Itulah Singapura ku!

Yang kaya semakin kaya
Yang lemah kurang berdaya dan miskin semakin miskin!
Siapalah yang SEBENAR-BENARNYA ...yang peduli!
Masing2 sibuk dengan kepentingan diri masing-masing!
Dan yang tinggal adalah
Sebuah sandiwara lakonan hidup manusia2
Yang kurang peduli tentang hari kematian!
Dan hari pembalasan!

Itulah Singapura ku...!

Dec 12, 2006 at 06:08 o\clock

Madah cinta, Singapura, cukai, GST dan aku.

MADAH CINTA, SINGAPURA, CUKAI DAN AKU.

Singapura...
Pemerintah Singapura
CUKAI dan GST!
Aku jadi sengsara lagi!
Aku jadi sakit hati lagi!

Pemerintah Singapura
Cukai
Cukai
Cukai...
Apa nak jadi dengan mereka agaknya..?!!!

Oct 27, 2006 at 02:21 o\clock

Madah cinta hari raya idul fitri 1427 hijrah

MADAH CINTA HARI RAYA IDUL FITRI 1427 HIJRAH

Selamat hari raya idul fitri
Maaf zahir dan bathin

Ku ucapkan...
Dan ku tujukan kepada semua umat islam dimana pun mereka berada!

Marilah kita sambut bulan syawal kali ini dengan lebih bersemangat!
Lebih bersemangat untuk..
Menjadi manusia yang lebih bertaqwa
Menjadi manusia yang lebih kuat beramal solih
Menjadi manusia yang lebih rajin menulung membuat kebaikan kepada semua manusia seluruh dunia!
Menjadi manusia yang cintakan kedamaian dan keamanan
Menjadi manusia yang luhur jiwa hati budi
Dan...
Berusaha untuk menjadi manusia yang diredai olih Tuhan!

Akhir kata...
Selamat menyambut hari raya idul fitri
Maaf zahir dan bathin.

Oct 12, 2006 at 03:48 o\clock

Madah cinta - Cerita seks

MADAH CINTA - CERITA SEKS

Apa dibulan Ramadhan ini kau masih mahu mencari cerita... tentang cerita seks?
Apa dibulan puasa ini kau masih mahu meraba dan mengatal?
Apa dibulan yang mulia ini bulan Ramadhan,  engkau masih mahu hidup menyembah hawa nafsu setan kau itu?

Sedarlah saudara2 ku!
Insaflah saudara2 ku!
Jangan menyembah hawa nafsu!
Jangan terpedaya dengan segala fikiran2 ajaran sesat!
Bertaubatlah dengan segera!
Selagi hayat masih ada!
Sebelum hati dan jiwa menjadi batu!

Marilah kita muliakan diri kita dibulan Ramadhan ini dengan berpuasa dan memperbanyakkan amal ibadat mencuci hati dan jiwa!
Mari kita kuatkan diri kita berusaha memperteguhkan iman dan taqwa kita!
Mudah2an...
Semoga...Tuhan meredai diri kita didunia dan diakhirat!

Jul 27, 2006 at 20:40 o\clock

Madah cinta - Prosa ilusi

MADAH CINTA - PROSA ILUSI

Mereka masih merapek lagi!
Rumah kata pergi, kubur kata mari...
Namun..
Itu semua mereka tidak peduli!

Merapek dan terus merapek!
Mahu menjunjung menongkat langit agaknya?
Apa peduli...
Asalkan senang
Asalkan bahagia
Bukankah itu yang lebih utama?
Yang penting adalah diri sendiri
Hati-budi siapa yang peduli?

Mereka masih terus merapek..
Dan aku semakin bosan
Dengan segala sandiwara itu!

Jul 19, 2006 at 09:28 o\clock

Cerita sedih di Singapura

CERITA SEDIH DI SINGAPURA

Sebuah cerita sedih di Singapura?
Cerita apa?.....

Cerita sedih pasal beban kos kehidupan yang semakin tinggi di Singapura?
Cerita sedih pasal cukai yang bermacam2 di Singapura?
ATAU....

Cerita sedih pasal sikap kiasu masyarakat Singapura yang terlampau pandai bermuka-muka dan berpura-pura nampak baik....padahal mereka tersangatlah melampau hanya pentingkan diri mereka sendiri!?

Cerita sedih pasal pupusnya jiwa2 dan peribadi2 yang mulia di Singapura...yang sanggup hidup berbakti kepada masyarakat tanpa mementingkan diri sendiri...demi kesejahteraan masyarakat?

Atau barangkali cerita sedih.....?
Siapa yang sanggup menulis..????!

Feb 8, 2006 at 02:16 o\clock

Madah cinta suami dayus

MADAH CINTA SUAMI DAYUS

Aku pernah jumpa seorang suami di Singapura
Dia seorang melayu islam di Singapura
Ramai yang memuji dirinya kerana alim dan warak lagi pandai mengaji al Quran.
Hanya Tuhan yang tahu perkara yang sebenarnya!
Dan aku juga pernah tahu tentang rahasia sebenar tentang dirinya...!!

Si suami itu nampak alim diluar padahal mempunyai hati yang sangat busuk lagi pedengki hatinya!
Si suami itu suka memperbodoh2kan isterinya dengan mengunakan dalil2 agama...agar si isteri sentiasa mengikut telunjuk jari nafsu keduniaannya!
Si suami sering memukul isterinya dengan mengunakkan alasan dalil agama yang  membenarkan dan memberi hak kepadanya untuk berbuat begitu!

Si suami tidak mahu si isteri bercampur gaul dan berbaik2 dengan ahli keluarga si isteri itu sendiri!
Si suami sering memburuk2kan ahli keluarga si isteri dengan menebarkan bermacam2 fitnah!
(dengan tujuan supaya si isteri tidak berhubung rapat dengan ahli keluarganya sendiri!)

Itulah dia saorang lelaki yang bernama suami yang aku kenal di Singapura!
Saorang lelaki yang pandai menipu dengan mengunakan bicara agama!
Saorang lelaki yang pandai berlagak alim dihadapan orang lain!
Saorang lelaki tua yang tidak sedar dirinya ...yang tidak lama lagi akan menempuh maut dan mati!
Saorang lelaki tua yang sentiasa merasa ego diri!....yang tidak pernah tahu erti kejujuran keluhuran jiwa ..merendah diri dan berlembut hati!

Dan ramai lelaki bernama suami ....yang macam itu di Singapura!
Akibatnya.....
Ramai wanita yang bernama isteri lah yang sering menjadi mangsanya!


Jan 27, 2006 at 06:22 o\clock

Madah cinta tahun 2006

MADAH CINTA TAHUN 2006

Tahun 2006 sudah pun bermula dan aku masih tercari-cari sesuatu!
Aku sendiri menjadi bingung...

Masa berlalu begitu pantas.
Yang muda semakin tua ...
Dan yang tua semakin tua .... dan bakal  menghadapi kematian!

Apakah erti sebenar kehidupan ini?!

Apakah yang dikejar2 olih ramai manusia didunia ini?
Kekayaan?
Kemewahan?
Kedamaian?
Ketenangan?
Kasih sayang?
Persahabatan?......
Kebenaran?
Atau....Apa?!

Dimana-mana kita dapat melihat berbagai2 kejadian.
Hari demi hari......
Suka dan duka.
Senyum dan tangis
Tenang dan gelisah
Air-mata dan pertumpahan darah
Jaya dan gagal
Kelahiran dan kematian!

Aku masih mengira-ngira tentang itu semua.
Yang aku pasti ialah....
Masa tetap akan bejalan terus tanpa belas kasihan dan tanpa menolih kebelakang!

Nov 10, 2005 at 13:54 o\clock

Madah cinta dan hari raya Idul Fitri

MADAH CINTA DAN HARI RAYA IDUL FITRI

Bulan Shawal berkunjung tiba
Ramadhan sudah berlalu pergi...
Takbir hari raya dilaungkan
Memuji Tuhan sekelian alam
Penuh kesyukuran dalam rintihan
Penuh harapan.....

Wajah ceria berpandangan
Saling maaf - bermaafan
Buang yang keruh ambil yang jernih
Bertekad azam didalam dada
Memperbaharui amal dihari muka.

Hidup didunia hanya sementara
Peluang beramal sentiasa terbuka
Pencucui isi dada dari daki dunia
Satu perjalanan keluhuran jiwa
Meniti usia kehari tua.

Ku ucapkan selamat hari raya Idul Fitri kepada semua...!
Maaf dzahir dan bathin...!

Oct 17, 2005 at 02:23 o\clock

Puisi cinta madah cinta - satu minat

PUISI CINTA MADAH CINTA - SATU MINAT

Aku memang minat puisi dan madah...
Aku suka baca MADAH CINTA
Aku suka baca PUISI CINTA!
Aku suka menulis PUISI CINTA
Aku suka menyimpan KOLEKSI PUISI CINTA dan KUMPULAN PUISI CINTA.
Aku suka membaca ANTOLOGI SAJAK CINTA DAN PUISI CINTA.
Aku suka SAJAK CINTA DAN PUISI CINTA.

Aku juga suka berkawan dengan .....
Penyair MADAH CINTA
Penyair PUISI CINTA
Pengarang PUISI CINTA
Penyajak SAJAK CINTA...
Dan mudah-mudahan aku dapat bertemu dengan manusia2 yang berhati mulia...!

Oct 6, 2005 at 22:45 o\clock

Cerpen terbaik bulan Ramadhan dan umat islam.

CERPEN TERBAIK BULAN RAMADHAN DAN UMAT ISLAM

Aku ucapkan selamat berpuasa kepada seluruh umat islam.
Dan aku juga mengucapkan selamat datang kepada bulan Ramadhan!
Aku mengambil kesempatan ini dengan menyeru seluruh umat islam agar berpuasa dan memperbanyakkan amal ibadat didalam bulan Ramadhan yang penuh berkat ini!

Mari kita beramai2 seru saudara2 islam kita supaya berpuasa dibulan Ramadhan ini!
Mari kita beramai2 galakkan saudara2 islam kita supaya meraikan bulan Ramadhan ini dengan berpuasa, bertilawah al Quran dan ibadat2 yang lain dibulan Ramadhan yang mulia ini!

Mari kita berusaha memperbaiki diri kita,  hati kita dan jiwa kita dengan ibadat puasa dibulan Ramadhan ini ....supaya menjadi manusia yang lebih mulia dzahir dan bathin kearah keredaan Tuhan kita dan kebaikkan seluruh umat manusia!

Semoga dengan adanya bulan Ramadhan ini akan memberi satu motivasi kepada kita umat islam seluruhnya....untuk berusaha memperbaiki diri dunia dan akhirat.

Sep 26, 2005 at 14:35 o\clock

Madah Cinta Saorang Teman

Aku suka puisi ini....
Aku ambil puisi ini dari tulisan sebuah blog.....
Sila rujuk alamat blog tersebut dibawah entry ku ini....

PUISI CINTA ISTANA

Wahai sayang ku...!
Aku telah membeli sebuah istana untuk mu!

Lihatlah sayang….
Ditepian sana ada sebuah taman
Ada air pancuran
Engkau tentu gembira.

Maafkan aku sayang..!
Kerana telah menyakiti mu
dan aku merasa malu
di pancuran istana itu....
engkau boleh mencuci luka mu
Walaupun engkau dan aku sudah pun tahu
Bekas parutnya tidak pernah akan hilang
Sepuluh zaman dari sekarang!

RUJUKAN
http://sitan.blogdrive.com/

Sep 18, 2005 at 04:50 o\clock

Madah cinta sikap manusia.

MADAH CINTA SIKAP MANUSIA

Dizaman ini.....
Busuk hati memang banyak sekali!
Berkembang biak dimana-mana....

Madah cinta menjadi mundur dan lemah
Tidak lagi berkembang
Susah untuk bernafas
Terlalu kerdil dalam ketakutan!

Dizaman ini.....
Busuk hati menjadi teman manusia
Hidup berleluasa
Hiasan sanggul dikepala
Menjadi pujaan senjata kemajuan
Dengan nama kemanusian
Penuh dengan kepura-puraan!

Madah cinta sudah tidak dapat berbuat apa-apa!
Kesaorangan diri
Hidup disebalik tabir realiti.....

Sep 10, 2005 at 23:53 o\clock

Female Prisoners in Singapore


Female prisoners work in call center behind bars in Singapore Working a twelve hour shift is bad enough, but are these people being paid? "Chan also declined to say whether the prisoners are paid for their work, or to give any other details about the program’s finances." Working without monetary remuneration is slavery. Simply because someone has commited a criminal offence does not mean the state has the right to deny the individual of their human rights. The fact that the "clients did not want to be named due to concerns that links with a prison could hurt their business," is indicative of a wider issue. If the conduct of the Singapore Corporation of Rehabilitative Enterprises is adherring to human rights and proper treatment of inmates then surely the clients have nothing to fear. Is the policy put in place to make money for Changi prison or rehabilitate offenders? What evidence is there that working 12 hours a day as a telemarketer will rehabilitate? Questions need to be answered. Please refer to... http://singabloodypore.blogspot.com/

Sep 9, 2005 at 08:27 o\clock

Madah cinta dan puisi cinta Singapura blog

MADAH CINTA DAN PUISI CINTA SINGAPURA BLOG.

Aku suka menulis MADAH CINTA
Aku suka menulis PUISI CINTA
Aku suka menulis PUISI TERBAIK
Aku suka menulis CERPEN TERBAIK

DAN....
Ini adalah rumah blog peribadi ku!
Aku bebas bersuara disini
Aku bebas menulis disini
Aku berhak memberi pendapat ku di rumah blog ku sendiri

KERANA...
Aku percaya kepada hak asasi manusia untuk bersuara dan memberi pendapat mereka kearah membina sifat2 yang mulia sebagai seorang manusia!




Sep 9, 2005 at 03:01 o\clock

Aku suka madah cinta!

AKU SUKA MADAH CINTA!

Ini rumah blog peribadi MADAH CINTA aku!